Geurmarketing in winkels wordt al automatisch gebruikt wanneer er een product moet worden verkocht dat al heerlijk ruikt. Een doel van geurmarketing kan zijn om het product, dat verkocht moet worden, te promoten. Mensen die de winkel bezoeken moeten worden aangetrokken naar het geurende product. Soms hoef je hiervoor dus niet gelijk een andere geur in de winkel te verspreiden. Denk hierbij aan de geurmarketing winkel die eten verkopen. Maar soms geldt zelfs het tegenovergestelde. Soms wil je een bepaalde geur in je winkel neutraliseren, dan heb je juist wel weer een geurmachine nodig.
Wat is geurmarketing?
Door het verspreiden van de heerlijke geur zal de verkoop van het product gestimuleerd worden. Het is belangrijk dat de klant, die in de winkel staat, tevreden is. Hij of zij zal door de geur in de verleiding moeten worden gebracht om het product aan te schaffen. Herkennen ze de geur niet, dan is het van groot belang dat de klant nieuwsgierig wordt. Doordat de klant eerst zelf op onderzoek zal uitgaan, naar het product dat zo heerlijk ruikt, zal hij of zij automatisch langer in de winkel blijven. Dat is een belangrijk doel van geurmarketing in winkels. Op de vraag ‘ wat is geurmarketing ‘ kan je dus simpel zeggen, dat je extra winst wil maken door op een goede manier gebruik te maken van geuren.
Wat heb je nodig voor de beste geurmarketing in jouw winkel?
Scent Electronics biedt drie belangrijke aspecten aan:
- Geurmachine: 6 speciale modellen, voor iedere ruimte een geschikt apparaat.
- Aroma: 20 speciaal ontwikkelde aroma’s voor onze koudverneveling geurmachines
- Scent Marketing App: gratis app voor een makkelijke en perfecte instelling van de geurmachine
Geurmachines
Naam | Bereik | Verbruik | Extra | Geschikt voor | Aromafles (excl) | Prijs (excl) |
---|---|---|---|---|---|---|
Scent E2 | 10 m2 | 0,02 ml/uur | Testmachine inclusief 2 geuren, oplaadbaar | Kleine ruimte | 10 ml | € 99,00 |
Scent E1 | 40 m2 | 0,04 ml/uur | APP Batterij en USB | Thuis, Kantoor, Winkel, Hotelkamer etc. | 100 ml | € 149,00 |
Scent E10 | 80 m2 | 0,07 ml/uur | APP | Thuis, Kantoor, Winkel, Hotelkamer, Lobby, Ontvangsthal, | 120 ml | € 349,00 |
Scent E100 | 400 m2 | 0,3 ml/uur | APP, aliminium | Grote ruimtes | 1000 ml | € 499,00 |
Scent E200 | 800 m2 | 0,2 ml/uur | Geschikt voor Airco | Grote ruimtes | 850 ml | € 499,00 |
Scent E1000 | 1660 m2 | 0,4 ml/uur | Geschikt voor Airco | Zeer grote ruimtes | 2 keer 2500 ml | € 999,00 |
De beste manier van geurmarketing
Het is belangrijk dat in winkels de geur van het te verkopen product door heel de ruimte verspreid wordt. Zodra de winkel wordt betreden, moet de geur geroken worden en de aandacht van de klant trekken. Wanneer de winkeldeur openstaat en er loopt een klant voorbij, moet de geur al de aandacht trekken. De toekomstige klant moet als het ware naar binnen worden gezogen. Met de geurmarketing in winkels moet de juiste doelgroep worden bereikt. De geur moet andere aspecten, waardoor we normaal worden geprikkeld, uitschakelen. Andere prikkels kunnen zijn licht, geluid en de inrichting van de winkel.
Een subtiele geur verspreiden
Bij het verspreiden van het geheel zal alles in overeenstemming moeten zijn. Staat de muziek te hard, dan zal een eventuele bezoeker de winkel snel voorbijlopen. Er moet ook voor worden gezorgd dat de verlichting een warme sfeer uitstraalt. Wanneer het personeel vriendelijk is, zal dat ook een gunstig effect hebben op het bezoek van de klant. En natuurlijk moet ook de geur op een subtiele manier tot de klant komen. Het geheel van marketing is essentieel. Daarom kan je ook niet zomaar een willekeurige geurmarketing gebruiken. Wij raden daarom enkele verschillende zeer professionele geurmarketeers aan.
Geurmarketing in winkels moet de klant ‘helpen’
Geurmarketing winkel: moet bijdragen in de verkoop van het product dat zo heerlijk ruikt. De mensen die de winkel bezoeken, moeten door de geur op hun gemak worden gesteld, zodat ze langer in de winkel blijven. Ze moeten ook langer bereid zijn om op een winkelverkoper te wachten wanneer ze vragen hebben. De winkelverkoper moet vriendelijk de klant helpen en geduld hebben. Hij of zij zal alle vragen van de klant rustig moeten beantwoorden. Door aan alles te denken zal een klant zich tevredener opstellen. Ook komen de personen die eenmaal in de winkel zijn geweest terug voor een bezoek. Ze willen weer de fijne geur ruiken die in de winkel hangt.
Goedkope manier van aanprijzen
Deze winkelmarketing is een goedkope manier om een product aan te prijzen. Reclame maken, door gebruik te maken van advertenties, is niet nodig. De geur zal zichzelf verkopen. Geurmarketing in winkels wordt ook gebruikt in kledingzaken, reisbureaus, showrooms voor auto’s en dergelijke. Hierbij is het niet gedaan om het geurende product te verkopen, maar om de klant tevredener te stellen. In restaurants wordt het gebruikt om onprettige geuren te verbloemen.
De juiste geurverspreiding in winkels
De geurverspreiding in winkels kan dus een verschillend doel hebben. Het kan worden gebruikt om het product wat zo heerlijk ruikt te verkopen, maar ook om de klant langer binnen te houden. Ook wordt het gedaan om de klant meerdere malen de winkel of showroom te laten bezoeken. Geurmarketing in winkels wordt ook rondom bepaalde tijden van het jaar toegepast. Daarbij kun je denken aan de Sinterklaas periode of Pasen. De impulsinkopen, die dan worden gedaan, zal door de geurverspreiding worden versterkt. Een bakker zal in zijn winkel een aangename geur verspreiden van bijvoorbeeld vers brood, zodat de klant in de verleiding wordt gebracht het brood te kopen.
Geurmarketing winkel: prikkelend voor de zintuigen
Geurmarketing winkel prikkelen de zintuigen. Daarbij kun je denken aan de zintuigen ruiken, proeven, horen, zien en voelen. Door de juiste geurmarketing in winkels toe te passen, krijg je meer aandacht van kanten. Geurmarketing in winkels is zo belangrijk, omdat 75% van onze emoties worden bepaald door het ruiken.
0 comments on De beste geuren voor jouw winkel