Ons doel is om de perfecte geurbeleving te creëren. Voor iedere plek, elke persoon en elke situatie. Dit betekent dat je goed moet weten welke beleving van geuren gewenst is. SCENT-E wil je hier graag bij helpen. Wij hebben de juiste geurmachine en aroma voor jou. De vraag is alleen: welke gaan we precies kiezen?

De juiste geurbeleving geeft resultaat

Met de goede keuze van een geurmachine in combinatie met één van onze unieke aroma’s, zijn er veel resultaten te behalen. De geurbeleving in de geurmarketing gaat bijvoorbeeld over het doel om klanten langer te laten blijven en mensen een beter gevoel te geven. Zelfs zullen klanten door een goede geurbeleving meer gaan kopen, waardoor je uiteindelijk maar liefst 20% meer omzet kan halen.

Geurbeleving thuis

Tegenwoordig worden onze kleine geurmachines ook in de thuissituatie gebruikt. In tegenstelling tot de aroma-diffusers zullen onze aroma’s op een zeer speciale manier het huis begeuren. De geuren zullen op een subtiele manier aanwezig zijn, maar het aroma zal zijn werk 100% goed verrichten. Daarnaast is ons doel om de manier van geurbeleving betaalbaar te houden.

De branches die profijt hebben bij de juiste geur

Naast de geuren thuis en de specifieke geurmarketing, kent onze geurbeleving zeer veel kansen. Je kan het zo gek niet bedenken, maar elke branche kan profijt hebben bij de juiste geuren. Denk hierbij bijvoorbeeld aan:

  • Hotels
  • Casino
  • Recreatie
  • Sport en Fitness
  • Restaurant en Bar
  • Sauna en Welness
  • Sanitair
  • Winkel
  • Zorg
  • Kantoor

Hoe werkt geurbeleving?

Zonder op alle technische zaken in te gaan zoals geurnoten en nanotechnologie, gaat het om het om de waardering van een ruimte. Hierbij speelt de geur namelijk een zeer belangrijke rol. Als het ergens, bewust of onbewust, lekker ruikt, dan voelen we ons prettig. Door dit positieve gevoel, willen we graag dit positieve gevoel weer terug krijgen. De mogelijkheden van een ‘positieve’ geurbeleving moet daarom zeker niet onderschat worden.

Een stap verder

Natuurlijk zijn er vele voordelen te halen uit een goede geurbeleving. Maar hierbij speelt de juiste geurmachine in combinatie met de best mogelijke aroma een belangrijke rol. Hier kunnen we jou bij helpen. Of je nu meer omzet wil maken, gewoon thuis een lekkere geur wil hebben, of mensen een betere focus wil geven, wij zijn van alle markten thuis. Een keuze voor een geurmachine is niet heel moeilijk, maar onze aroma’s zijn op een zeer speciale manier samengesteld. Wij willen jou helpen om voor jouw situatie de beste geurbeleving te creëren.

Wat is jouw doel van de juiste geurbeleving?

De eerste vraag is natuurlijk wat wil je bereiken met de (speciale) geur in jouw ruimte? Meestal komt het er op neer dat je een (geur)probleem wil oplossen of juiste een bepaalde (geur)waarde wil toevoegen.

Geuren neutraliseren

Voor de geurbeleving waar je probleemoplossend bezig wil zijn, gaat het bijvoorbeeld om het probleem van vieze, nare en vreemde luchtjes. Deze geuren kan je dan met een speciale aroma neutraliseren. Hierbij los je niet alleen het probleem op, maar je tegelijk met geurmarketing bezig.

Specifieke geurmarketing

Als je een waarde wil toevoegen, kan je denken aan het uiteindelijke doel van:

  • extra omzet (winst)
  • werknemers die beter functioneren
  • rustgevende werking
  • activerende werking
  • beleving optimaliseren
  • aangenaam gevoel opwekken
  • hygiënische doelen

Er zijn zoals gezegd, zeer veel mogelijkheden om gebruik te maken van de juiste geurbeleving.

Wat zijn de voordelen van geurbeleving?

Als je meer van de werking van geuren afweet, kan je bij de keuze van je producten, je laten leiden door het emotionele effect dat de geur bij je teweeg kan brengen. Om je daarbij op weg te helpen zie je hieronder een korte lijst van geuren uit de aromatherapie, die in de ochtend wonderen voor je humeur kunnen doen.

  1. Jasmijn : helpt je ontspannen en is antiseptisch; wekt tevens liefde op.
  2. Mirre: zorgt voor een vredige sfeer en opent de geest.
  3. Patchoeli: bij concentratie problemen.
  4. Lavendel: heeft een verfrissende werking en helpt tevens tegen zowel geestelijke als lichamelijke vermoeidheid.

Geurmarketing

De geschiedenis van de geurbeleving

Op de hiërogliefen uit het oude Egypte is bijvoorbeeld nog steeds te zien hoe Egyptische vrouwen geurkegels gevuld met mirrehars en andere geurige kruiden op hun hoofd droegen. Door de hitte smolt dit mengsel, waar na het over hun lichamen druipte. Door het verspreiden van de vrijgekomen geuren werd op zo een manier hun zweetlucht verbloemd. Ook hadden de rijken de beschikking over geurkegels en poreuze kruiken die eveneens met deze oliën gevuld werden om op die manier de ruimte te verfrissen en te desinfecteren. In hun geurbeleving waren deze geurkegels dus even veel waard als de geurmachines die we thans kennen.

Geurbeleving met behulp van oliën

Dat het verspreiden van essentiële oliën geen moderne handeling is, blijkt ook uit de gewoonte van de bewoners uit de oud Egyptische stad Helio Polis om op drie verschillende tijdstippen aroma’s te verspreiden.In de ochtend uren gebruikte men Mirre voor dit doel terwijl ’s middags de geur van zestien verschillende planten, was waar te nemen. De dag werd afgesloten met de verspreiding van geuren die een rustgevend effect te weeg brengen. De huidige geursystemen van bepaalde aanbieders van sommige geurmachine aanbieders zijn thans ook op een dergelijke frequentie en methode, gebaseerd. Daarover vertel ik je straks meer. Over het gebruik van essentiële oliën in de middeleeuwen kan je hier meer lezen.

Alle geurmachines

Geurbeleving en aromatherapie

Door de inspanningen van de Fransmannen René M. Gattefosse en dr.Jean Valnet, komt het dat aromatherapie in Frankrijk en van daaruit in de rest van de Westerse wereld erkenning gevonden heeft.
Zulks ondanks de vele discussies over de gezondheidsrisico’s bij het oraal innemen van druppels essentiële olie. Vooral in de Verenigde Staten van Amerika, is dit een heet hangijzer. Daar heeft de Federal Drugs Agency (FDA) namelijk meer vertrouwen in synthetisch gefabriceerde oliën en medicatie die eerder gericht zijn op het bestrijden van ziekte symptomen en waarvan bewezen is dat inname vaak andere ongemakken te weeg brengen. Dit dus in tegenstelling tot een holistische benadering van ziektebeelden, waarvan aromatherapie deel uitmaakt. In deze film op You Tube kan je bijvoorbeeld een kort experiment zien over het effect dat het inhaleren van essentiële oliën heeft op je psychische gesteldheid zoals dat door hersengolven wordt geregistreerd.

Geurmarketing omzet

Geurbeleving ook voor jou

Wil je meer weten over hoe SCENT-E kan helpen bij de juiste geurbeleving? Neem dan contact met ons op! Geuren doen wonderen, en daar willen we graag bij helpen. De juiste keuze voor een geurmachine en een goede aroma is hierbij essentieel.

0 comments on Geurbeleving

Post a comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.