Geurmarketing horeca
Vieze lucht verwijderen
Natuurlijk wil je niet dat je klanten in de vieze lucht zitten. Hierdoor komen de klanten niet terug. De vieze geur kunnen wij met speciale aroma’s neutraliseren. Door onze perfecte geurmachine horeca, zal je tegelijkertijd een andere geurbeleving krijgen.
Kies de juiste geur
Naast de keuze voor de juiste geurmachine voor de horeca, hoort de perfecte geur (aroma) bij de juiste geurmarketing horeca. De investering in onze professionele geurmarketing die veel in de horeca gebruikt wordt, zal vele voordelen opleveren. De keuze van de geur is soms wel lastig, maar hier kunnen we natuurlijk bij helpen.
Waarom geurmarketing horeca?
Een schoon gevoel
In de horeca valt er heel wat te begeuren. Toiletruimtes zijn vaak de eerste ruimtes voor het plaatsen van geurdispensers. Het camoufleren van kwalijke geuren gebeurt meestal met verstuivers die een frisse citrusgeur verspreiden. Het bijzondere is dat mensen menen een frisse ruimte binnen te stappen, en dat terwijl de toiletruimtes vol met bacteriën zitten. De waarneming geeft een ander gevoel terwijl de werkelijkheid echt anders is.
Een heerlijke ambiance
Ook in de horeca is heel veel veranderd sinds de asbakken niet meer op tafel staan. Overal is er ruimte voor een bloemengeur waardoor de mensen langer blijven en nog iets te drinken bestellen. Af en toe wat lekkere bakluchten uit de keuken laten ontsnappen draagt ook bij aan iets de beslissing om iets extra’s te bestellen. Ook hier geldt, net zoals in de supermarkten, dat mensen graag terugkomen op een plek waar het fijn vertoeven is. Klantenbinding door geur en emotie is een sterk middel wat dus bijdraagt aan extra omzet.
Comfortabel uitgaan
Grote ruimtes zoals een bioscoop, een museum of een opera gebouw kunnen een huiselijk gevoel geven wanneer er een geurtoestel is geïnstalleerd. Het steeds vaker toepassen van het gebruik van geurmachines is goed waarneembaar. Het camoufleren van saaie geuren met bijvoorbeeld een bloemenaroma verhoogt de sfeer tijdens het museum bezoek of het bezoek aan een concert. Onderzoek heeft uitgewezen dat vijfenzeventig procent van onze gevoelsbeleving via onze neuzen verloopt . Geuren werken ontspannend en zijn zeker een goede investering voor de horeca met het oog op het creëren van een goed lopend bedrijf. De kracht van geur is ongekend.
Wat is geur?
Geur en ons geheugen
De voordelen van geurmarketing horeca
- Positieve gasten letten minder op de prijs en doen vaker impulsieve aankopen.
- Doordat ze langer blijven kopen ze ook meer producten, zoals bijvoorbeeld een toetje, speciaalbieren of een extra borrel met een hapje erbij. Net zoals de eerste dagen wanneer het mooi weer is of een speciale dag.
- Niet alleen de tevredenheid van gasten verhoogt door een aangename geur, maar ook de werkprestatie van de werknemers.
- Werknemers worden vriendelijker, vrolijker en de werkprestatie wordt verhoogd door geurmarketing horeca.
- Dit zorgt weer voor een beter imago van het bedrijf en kan leiden tot een betere omzet.
Vieze geuren neutraliseren door geurmarketing horeca
Eigen unieke geur door geurmarketing horeca
Kenmerken geurmarketing horeca
- Sfeerverhogend
- Verkoopbevorderend
- Werkprestatie verhogend
- Zorgt voor associatie met product of bedrijf
Geurmarketing horeca voor meer omzet
Geur is het meest sterke zintuig wat er bestaat, het maakt veel los in mensen en doet aan leuke en minder leuke herinneringen denken. Door een aangename geur worden mensen vrolijker en positiever. Geurmarketing horeca zorgt voor een fijn en leuk verblijf. Hierdoor blijven gasten langer en besteden ze meer, wat leidt tot een verhoogde omzet.
0 comments on Geurmarketing horeca