Voor de beste geurmarketing in de horeca raden wij onze SCENT E1 aan. Dit is een speciale geurmachine voor de horeca. Hiermee kan je uitstekend vieze geuren verwijderen (neutraliseren) en een aangename geur verspreiden.

Vieze lucht verwijderen

Natuurlijk wil je niet dat je klanten in de vieze lucht zitten. Hierdoor komen de klanten niet terug. De vieze geur kunnen wij met speciale aroma’s neutraliseren. Door onze perfecte geurmachine horeca, zal je tegelijkertijd een andere geurbeleving krijgen.

Kies de juiste geur

Naast de keuze voor de juiste geurmachine voor de horeca, hoort de perfecte geur (aroma) bij de juiste geurmarketing horeca. De investering in onze professionele geurmarketing die veel in de horeca gebruikt wordt, zal vele voordelen opleveren. De keuze van de geur is soms wel lastig, maar hier kunnen we natuurlijk bij helpen.

Waarom geurmarketing horeca?

Geuren kunnen veel los maken. Een aangename geur zorgt voor een tevreden en fijn gevoel. Daarom maken steeds meer horeca-ondernemers gebruik van geurmarketing horeca, om zo de sfeer van en beleving in hun restaurant, hotel of bar te verhogen. Wat heel logisch is, want door een aangename geur worden hun gasten blijer en het zorgt voor een verhoogde omzet. Onze geurmachines zijn de perfecte manier om op een goede manier gebruik te maken van de geurmarketing in de horeca.

Een schoon gevoel

In de horeca valt er heel wat te begeuren. Toiletruimtes zijn vaak de eerste ruimtes voor het plaatsen van geurdispensers. Het camoufleren van kwalijke geuren gebeurt meestal met verstuivers die een frisse citrusgeur verspreiden. Het bijzondere is dat mensen menen een frisse ruimte binnen te stappen, en dat terwijl de toiletruimtes vol met bacteriën zitten. De waarneming geeft een ander gevoel terwijl de werkelijkheid echt anders is.

Een heerlijke ambiance

Ook in de horeca is heel veel veranderd sinds de asbakken niet meer op tafel staan. Overal is er ruimte voor een bloemengeur waardoor de mensen langer blijven en nog iets te drinken bestellen. Af en toe wat lekkere bakluchten uit de keuken laten ontsnappen draagt ook bij aan iets de beslissing om iets extra’s te bestellen. Ook hier geldt, net zoals in de supermarkten, dat mensen graag terugkomen op een plek waar het fijn vertoeven is. Klantenbinding door geur en emotie is een sterk middel wat dus bijdraagt aan extra omzet.

Comfortabel uitgaan

Grote ruimtes zoals een bioscoop, een museum of een opera gebouw kunnen een huiselijk gevoel geven wanneer er een geurtoestel is geïnstalleerd. Het steeds vaker toepassen van het gebruik van geurmachines is goed waarneembaar. Het camoufleren van saaie geuren met bijvoorbeeld een bloemenaroma verhoogt de sfeer tijdens het museum bezoek of het bezoek aan een concert. Onderzoek heeft uitgewezen dat vijfenzeventig procent van onze gevoelsbeleving via onze neuzen verloopt . Geuren werken ontspannend en zijn zeker een goede investering voor de horeca met het oog op het creëren van een goed lopend bedrijf. De kracht van geur is ongekend.

Wat is geur?

Geur wordt veroorzaakt door de werking van moleculaire deeltjes of gassen uit een substantie op het reukorgaan, die zich in de neus bevindt. Mensen en dieren kunnen doormiddel van geur voedsel en gevaren opvangen zonder dat deze zichtbaar zijn. Ook zijn er onaangename geuren, die vaak te maken hebben met een minder leuke herinnering. Deze geur noemen we vaak stank.

Geur en ons geheugen

Geur is gekoppeld aan ons geheugen, dit zorgt ervoor dat we geuren kunnen verbinden met bepaalde emoties en herinneringen. Marketeers en ondernemers maken hier gebruik van, door een bepaalde geur aan een product of een locatie te associëren. Dit noemt men geurmarketing (horeca).

De voordelen van geurmarketing horeca

Geur heeft veel invloed op het gedrag en de gemoedstoestand van de mens. Door het gebruik van geurmarketing horeca voelen mensen zich beter, want een aangename geur dat doet denken aan iets lekkers, iets leuks of iets moois. Doordat ze zich goed voelen blijven gasten langer zitten en zijn ze vaak positiever over hun omgeving.
Maar er zijn ook nog andere voordelen:
  • Positieve gasten letten minder op de prijs en doen vaker impulsieve aankopen.
  • Doordat ze langer blijven kopen ze ook meer producten, zoals bijvoorbeeld een toetje, speciaalbieren of een extra borrel met een hapje erbij. Net zoals de eerste dagen wanneer het mooi weer is of een speciale dag.
  • Niet alleen de tevredenheid van gasten verhoogt door een aangename geur, maar ook de werkprestatie van de werknemers.
  • Werknemers worden vriendelijker, vrolijker en de werkprestatie wordt verhoogd door geurmarketing horeca.
  • Dit zorgt weer voor een beter imago van het bedrijf en kan leiden tot een betere omzet.

Vieze geuren neutraliseren door geurmarketing horeca

Met geurmarketing horeca is het ook mogelijk om vieze geuren, uit bijvoorbeeld de keuken of de toiletten, te neutraliseren en te vervangen door een aangename geur. Anders dan bij een geurverfrisser of diffuser, die doormiddel van een heleboel geuren in de lucht te verspreiden de vieze geuren proberen te verbergen.

Eigen unieke geur door geurmarketing horeca

Ook is het mogelijk doormiddel van geurmarketing horeca om een eigen geur te ‘ontwikkelen’. Wat inhoud dat gasten bij deze geur terug denken aan het restaurant, hotel of café waar ze een leuke tijd hebben gehad. Deze geurbeleving is dan uniek. Hierdoor komen ze sneller terug, omdat ze bij die geur eraan worden herinnerd. Belangrijk hierbij is de aanschaf van een professionele geurmachine en een goede geur.

Kenmerken geurmarketing horeca

  • Sfeerverhogend
  • Verkoopbevorderend
  • Werkprestatie verhogend
  • Zorgt voor associatie met product of bedrijf

Geurmarketing horeca voor meer omzet

Geur is het meest sterke zintuig wat er bestaat, het maakt veel los in mensen en doet aan leuke en minder leuke herinneringen denken. Door een aangename geur worden mensen vrolijker en positiever. Geurmarketing horeca zorgt voor een fijn en leuk verblijf. Hierdoor blijven gasten langer en besteden ze meer, wat leidt tot een verhoogde omzet.

0 comments on Geurmarketing horeca

Post a comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *