Geurmarketing onderzoek
Er is veel onderzoek gedaan naar geurmarketing. Natuurlijk maken wij ook gebruik van deze geurmarketing onderzoeken. Hierdoor weet je wat het beste werkt voor het aanbieden van de beste geurbeleving. Niet alleen de juiste geurmachine en aroma is genoeg.
Geurmarketing voor iedereen
Het zijn echter niet alleen de gevestigde namen in de zakenwereld die van geurmarketing gebruik maken. Zo ga je wellicht met plezier de shop van je lokale bakkerij binnen en denk je bij het zien van het gebak dat je jezelf best wel met een punt taart mag verwennen. Misschien heb je ook eens je huis ter verkoop aangeboden en voordat de potentiële kopers het kwamen bezichtigen even gauw een cake gebakken; of viel de geur van gebak je op bij het rondkijken in een huis dat je zelf wilde kopen.
Branding
Geurmarketing, is thans niet meer weg te denken of te negeren in de zakenwereld omdat het ook helpt bij de herkenning van het merk en of bedrijf; meer dan een logo of ander visueel product in staat is te doen. Daartoe zet men verschillende soorten geurmachines en geursystemen in, waarover je hieronder mee kan lezen.
Wat heeft geurmarketing onderzoek ons geleerd?
Inmiddels weten wij precies wat de beste geurmachines zijn en de aroma’s die daar geschikt voor zijn. Ook de praktijk heeft ons veel kennis gegeven, waardoor we nu voor 95% zeker weten hoe we de juiste geurbeleving kunnen aanbieden. Hieronder zie je enkele belangrijke aspecten van het geurmarketing onderzoek:
- dat de geur niet indringend, nadrukkelijk oftewel overheersend verspreidt wordt in de ruimte. Hetgeen jij lekker vindt ruiken kan door 50% van degenen die je zaak aandoen als een onaangename geur worden ervaren. Dit dus door de associatie en de emotionele herinnering die de geur bij hun oproept. Weer anderen kan het een migraine aanval bezorgen en dat wil je niet. Ook in dit geval geldt less is more; met een subtiele verspreiding van de geur bewerkstellig je een betere herbeleving bij je doelgroep.
- dat de oppervlakte van de ruimte het type geursysteem dat voor je doel geschikt is bepaald. Een geursysteem dat je in een conferentiezaal gebruikt, zal niet over de capaciteit beschikken je geur te verspreiden in een openlucht situatie. Daartoe moet je kiezen voor een geursysteem dat voor dit doel geschikt is. Je geurmarketing consultant helpt je beslist bij het maken van de juiste keuze.
- dat je geursysteem op de juiste manier moet zijn ingesteld, waardoor de geurbeleving van je doelgroep niet op een opdringerige wijze wordt gestuurd.
- geurmarketing heeft pas effect als je geursysteem deel uitmaakt van je bedrijfsprofiel of concept. De consultant die je in deze marketingstrategie inwijdt, voorziet je beslist van waardevolle tips, hieromtrent. Ook zal hij je de juiste plekken aantonen voor het plaatsen van je geursysteem.
Meer omzet nodig, installeer een geurmachine
Het is natuurlijk mogelijk om met behulp van wierook, oliebranders ondersteund door waxine licht houders, geurkaarsen, geurstokjes, geurstokjes, luchtverfrissers als ambi pur achtige systemen of in spuitbus vorm, een bepaalde geur in je bedrijf te verspreiden. Maar hier gaat het bij geurmarketing met behulp van geurmachines. Hiervoor heb je een gerumachine nodig die perfect bij de grootte van je ruimte past. Hieronder zie je de best mogelijke geurmachines.
Geurmachines
Zes unieke geurmachines! Op zoek naar iets anders? Laat het ons weten! Naam Bereik Verbruik Extra Geschikt voor Aromafles (excl) Prijs (excl) Scent E2 10 m2 0,02 ml/uur Testmachine inclusief 2 geuren, oplaadbaar Kleine ruimte 10 ml € 99,00 Scent E1 40 m2 0,04 ml/uur APP
Batterij en USBThuis, Kantoor, Winkel, Hotelkamer etc. 100 ml € 149,00 Scent E10 80 m2 0,07 ml/uur APP Thuis, Kantoor, Winkel, Hotelkamer, Lobby, Ontvangsthal, 120 ml € 349,00 Scent E100 400 m2 0,3 ml/uur APP, aliminium Grote ruimtes 1000 ml € 499,00 Scent E200 800 m2 0,2 ml/uur Geschikt voor Airco Grote ruimtes 850 ml € 499,00 Scent E1000 1660 m2 0,4 ml/uur Geschikt voor Airco Zeer grote ruimtes 2 keer 2500 ml € 999,00
Een geurexpert helpt
Om dit beoogt doel namelijk te bereiken, worden geurmachines ingezet, hetgeen toestellen zijn die thans reeds in een variatie van kleuren, vormen en hoogten op de markt worden gebracht. Na plaatsing van deze geurmachines op strategisch uitgekozen plekken in je bedrijf, worden zij afgesteld ter verspreiding van de geuren waarmee je je bedrijf of product wenst te identificeren. Het is de bedoeling dat de geur niet nadrukkelijk aanwezig is, maar dat de verspreidde geurmoleculen er wel een vooraf met de geurexpert bepaald gedrag te weeg brengt. In de meeste gevallen is dat dus het doen van meer impulsinkopen doordat men langer in je bedrijf vertoeft.
De juiste geur is essentieel
Scent-E helpt met het kiezen van de juiste aroma voor jouw speciefieke situatie. Om je tegemoet te komen hebben wij reeds een paar basis geuren gericht op een bepaalde sector. Het is mogelijk om met een testmachine diverse aroma’s te proberen.
Uit geurmarketing onderzoekt blijkt: verneveling is het beste
Tot nu toe zijn er drie manieren waarop geuren in de lucht kunnen komen:
– verneveling, waarbij een compressor de geurolie doet verdampen
– verstuiving, een proces waarbij er met aerosols wordt gewerkt
– verdamping, waarbij de olie op een natuurlijke wijze in geurmoleculen verandert.
Onze geurmachines werken alleen maar met de (koud) verneveling. Dit samen met nanotechnologie krijg je de best mogelijke geurbeleving.
Kies jouw geurmachine en aroma!
Door gebruik te maken van geurmarketing onderzoek hebben wij de beste geurmachines en aroma’s gevonden. Omdat het soms lastig kiezen is, helpen wij je om te zorgen dat ook jij de beste geurbeleving krijgt.
0 comments on Geurmarketing onderzoek