Een lekkere geur in een winkel kan wonderen doen. Het is bewezen dat een hogere omzet (tot soms wel 10%) goed haalbaar is. Hiervoor heb je de juiste geuren op bepaalde plekken nodig. De geurmarketing winkels kan door onze geurmachines en speciale aroma’s goed worden uitgevoerd.

Waarom gebruik maken van geurmarketing in winkels?

De geurmarketing winkels is een zeer populaire manier van marketing de afgelopen jaren. De juiste geurmarketing in je winkel kan je al snel meer dan 10% extra omzet opleveren. De manier van deze geurmarketing kan (onbewust) heel veel impact hebben. Klanten kunnen een beter gevoel krijgen. Hierdoor blijven ze langer, kopen ze meer, en komen eerder terug.

Hoe werkt geurmarketing winkels?

Natuurlijk kan je onze geurmachines gebruiken om de juiste geur op de juiste plek te krijgen. Maar gebruik maken van (natuurlijke) geuren bestaat al veel langer.

Hieronder zie je enkele mooie voorbeelden van geurmarketing winkels:

  • Geur van versgebakken brood

Een supermarkt die de afzuigkappen van haar afbakmachines in de winkel liet uitkomen, stimuleerde blijkbaar de appetijt. Door de geur van versgebakken brood verdubbelde de verkoop.

  • Geuren krachtiger dan wat we gezien hebben

Dr.trygg Engen van Brown University leidde studies die aantonen dat ons vermogen om geuren te memoreren veel groter is dan ons vermogen om op te roepen wat we gezien hebben.

  • Geuren creëren emoties en remmen het cognitieve

Geuren kunnen gebruikt worden om cognitieve lading te verminderen en rijke, emotioneel voldoeninggevende belevenissen voort te brengen. Geuren kunnen gebruikt worden door merken om herkend te worden, hun belevenissen op te roepen,

Herinneringen op te roepen en emoties in beweging te zetten.

  • De tweevoudige werking van etherische oliën

Etherische oliën beïnvloeden onze gevoelens dankzij hun tweevoudige werking:

  • als je een etherische olie ruikt die je lekker vindt dan is er het aantrekkelijk en kalmerend effect op de geest.
  • Door het opsnuiven van de geur vindt er in je lichaam een fysiologische reactie plaats.

Bron: De aromatherapiegids door Gill Farrer-Halls/Veltman uitgevers

  • D.R.HORTON:Het creëren van een warme en uitnodigende sfeer

Wanneer ze bij D.R. Horton een modelhuis showen willen ze een warme en uitnodigende atmosfeer creëren of een gevoel van luxe.

De manier waarop zo’n modelhuis ruikt kan de emoties en de gemoedsgesteldheid van de potentiële koper bepalen vanaf het moment dat deze binnenstapt, veel sneller zelfs dan decor en meubilair.

D.R. Horton gebruikt de geur van appeltaart en chocolade koekjes.

  • Lexus: geuren voor luxe, kwaliteit en thuisgevoel

Hendrik Lexus in Charlotte, NC gebruikt geuren in showrooms voor het uitstalen van luxe en kwaliteitservice.

De gasten worden verwelkomd met de geur van groene thee, citroengras aan het onthaal en grapefruit vanilla in de showroom.

Ze serveren koekjes in de klantenlounge en begeuren dit met het aroma van chocoladekoekjes om het thuisgevoel te creëren.

  • Westin Hotels: Begeuren en geurproducten

Aan elke ingang van een Westin Hotels & Resorts ruikt het naar ‘white tea’ die ze speciaal lieten maken;

Ze gebruiken dezelfde geur ook voor de kaarsen, oliën en home-geursystemen die ze aan hun gasten te koop aanbieden.

  • Bloomingsdale’s (USA) gaat voor verschillende geuren in verschillende afdelingen

Bloomingdale’s gebruikt de geur van babypoeder in de baby afdeling, kokosnoot bij de strandkledij en gebakken chocolade voor een warme sfeer tijdens de feestdagen.

Is geurmarketing winkels iets voor jou?

Gebruik een goede geurmachine en de juiste geurmarketing om te zorgen voor minimaal 10% meer omzet. De juiste geurmarketing winkels doet wonderen. Neem nu contact met ons op en leer alles over de juiste geurmachine in combinatie met de beste aroma’s.

0 comments on Geurmarketing winkels

Post a comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.