Geurmarketing doet aan klantloyaliteit. Door het verhogen van de klantloyaliteit zal uiteindelijk meer omzet worden gemaakt. Er zijn bedrijven die meer dan 10% meer omzet hebben gehaald door de juiste geurbeleving. Een redelijk onbekend terrein in de marketing, terwijl klantloyaliteit verhogen nooit wordt vergeten.

Wat betekent klantloyaliteit verhogen?

Proberen de klanttevredenheid te verhogen, kan door te luisteren naar de wensen en behoeften van de klant. Want als ze tevreden zijn blijven ze het bedrijf langer trouw, of kopen meer producten en zullen uiteindelijk zelfs mond op mond reclame maken voor het bedrijf. Termen als klantbehoud en retentie horen hierbij. Maar er spelen veel meer onderdelen een rol bij het verhogen van de klantloyaliteit.

Klanttevredenheid als basis

Natuurlijk zorgen veel bedrijven als basis ervoor om de klanttevredenheid een hoge prioriteit te geven. De geurmarketing kan hier ook een belangrijke rol is spelen. De geur speelt vaak een grote rol bij het gevoel van de klant. Onbewust kan je de klanttevredenheid verhogen door de juiste geuren in een ruimte aan te bieden. Deze manier van klantloyaliteit wordt wel vaak vergeten. Gelukkig krijgt ook de juiste geurbeleving een steeds belangrijker rol.

Vergroot je omzet door in te spelen op de herbeleving van je klanten

Geuren, je ruikt ze constant om je heen. Sommige geuren neem je bewust waar, terwijl je andere geuren ervaart als onderdeel van de omgeving waarin je je bevindt. Toch kan in het laatste geval hetgeen je niet meer bewust ruikt, bepalend zijn voor hoe je je voelt op een bepaalde plek. Scent-E speelt hier graag op in door de geurbeleving als marketingstrategie aan bedrijven aan te bieden. Dit heet geurmarketing, een proces waarbij de desbetreffende onderneming bewust bepaalde geurmoleculen verspreidt, teneinde je klantervaring te beïnvloeden.

Geurmachine en aroma gebruiken bij verhogen klantloyaliteit

Door de juiste strategische plaatsing van geurmachines in het bedrijf of ruimte in combinatie met het juiste aroma, kan je zeer veel marketingdoelen bereiken. Wij helpen graag met de klantloyaliteit verhogen met behulp van geuren.

0 comments on Klantloyaliteit

Post a comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.