Geurmarketing is een steeds populairder investeringsmanier om meer omzet te creëren. Een veel gezochte term is ‘kosten geurmarketing‘. Een belangrijk aspect om daar openheid in te geven. Maar nog belangrijker is natuurlijk wat het oplevert. Wij zorgen voor betaalbare geurmarketing, en zijn daar erg open in.

Duidelijk overzicht kosten geurmarketing

Wij willen 100% duidelijk zijn over de kosten van geurmarketing. Hierbij hoort zeker niet alleen de kosten van een geurmachine. Maar daarbij hoort ook de kosten van de aroma’s. En daarbij geldt natuurlijk hoe lang bijvoorbeeld 100 ml aroma mee gaat. Ook dit kan je bij ons precies berekenen in onderstaande tabel. Hier zie je namelijk de kosten van het verbruik. Dit wordt berekend vanaf de laagst mogelijke intensiteit. De intensiteit van de SCENT E1 is bijvoorbeeld 0,04 ml/uur op de laagste intensiteit. Dit betekent dat je met 100 ml maar liefst 2500 uren kan doen.

Geurmachines

NaamBereikVerbruikExtraGeschikt voorAromafles (excl)Prijs (excl)
Scent E210 m20,02 ml/uurTestmachine inclusief 2 geuren, oplaadbaarKleine ruimte10 ml€ 99,00
Scent E140 m20,04 ml/uurAPP
Batterij en USB
Thuis, Kantoor, Winkel, Hotelkamer etc.100 ml€ 149,00
Scent E1080 m20,07 ml/uurAPPThuis, Kantoor, Winkel, Hotelkamer, Lobby, Ontvangsthal,120 ml€ 349,00
Scent E100400 m20,3 ml/uurAPP, aliminiumGrote ruimtes1000 ml€ 499,00
Scent E200800 m20,2 ml/uurGeschikt voor AircoGrote ruimtes850 ml€ 499,00
Scent E10001660 m20,4 ml/uurGeschikt voor AircoZeer grote ruimtes2 keer 2500 ml€ 999,00
Zes unieke geurmachines! Op zoek naar iets anders? Laat het ons weten!

De kosten van de geurmachine

Onze kosten van de geurmarketing zijn zo laag mogelijk. Hierbij doen we niet geheimzinnig over wat een geurmachine of een aroma kost. Wij hebben 6 geurmachines voor verschillende groottes van de ruimte. Daarbij zitten er ook nog wat verschillen in het gebruik. Bijvoorbeeld gewoon aan de muur bevestigd, of een chique geurmachine. Al onze geurmachines werken met koudverneveling. Dit is de best mogelijke manier van het verspreiden van een geur, hier wordt door ons niet op bezuinigd. 

De kosten van aroma’s

Onze meest gebruikte aroma’s hebben dezelfde prijzen:

  • 100 ml voor 39 euro
  • 200 ml voor 59 euro
  • 1000 ml voor 249 euro

Deze aroma’s zijn speciaal gemaakt voor onze geurmachines. Dit betekent ook dat het verbruik van de aroma’s zeer zuinig is.

Top Aroma's

NaamDoelPlekPrijs 200 ml
CYPRUS
Rustgevend en activerendThuis, school, kantoor, kleedkamer€ 39,00
FOCUSConcentratieThuis, school, kantoor, laboratorium, studieplekken€ 39,00
FRESHPositief gevoelThuis, school, kantoor, medische plekken€ 39,00
ELEGANTWarm, positief gevoelThuis, school, kantoor, kinderdagverblijf€ 39,00

De opbrengsten van geurmarketing

Geurmarketing wordt vooral toegepast in een ruimte waar de geur wordt verspreid van het product dat verkocht moet worden. Geurmarketing heeft als doel het product of merk te promoten. Hierdoor kan de verkoop gestimuleerd worden. Omdat geur verspreiden gemakkelijk is, zijn de kosten van geurmarketing zeer gering. De kosten van geurmarketing zijn ook laag, omdat je geen advertenties hoeft te plaatsen. Je moet ervan uitgaan dat het verspreiden van de heerlijke geur in een ruimte als doel heeft de klant tevreden te stellen.

Winst = Omzet – Kosten

De geur heeft als belangrijkste doel om het product, wat zo lekker ruikt, te verkopen. Daarom zijn de kosten van geurmarketing zo laag. De klanten moeten nieuwsgierig worden welk product zo lekker ruikt. Door het zelf te gaan bekijken, zal het product dat zo heerlijk ruikt, eerder verkocht worden. Daarom zijn de kosten van geurmarketing zeer goed betaalbaar. De kosten gaan dus iets omhoog, maar de omzet zal veel meer omhoog gaan. Er zijn voorbeelden waarbij de omzet tussen de 10% en 30% omhoog is gegaan.

Scent Marketing App zorgt voor beheersbare kosten

Met onze gratis Scent Marketing App kan je de geurmachine en het verbruik van het aroma perfect instellen. Hierdoor kan je precies berekenen hoe lang je geurfles meegaat. Door onze zeer zuinige machines, waarbij je met een lage intensiteit al een goede geurbeleving hebt, kan je de kosten net zo laag houden als je zelf wilt.

Wat kost de dagelijkse geur?

Stel je hebt een geurmachine met een minimaal verbruik van 0,04 ml per uur. Je gebruikt deze geurbeleving 12 uur per dag. Je hebt de in verhouding duurdere 100 ml aroma gekocht voor 39 euro. Dan zijn de dagelijkse kosten voor het verbruik van de aroma: nog geen 19 eurocent.

Waarom zijn de kosten van geurmarketing zo laag en wat is het doel ervan?

De kosten van geurmarketing zijn zo laag omdat niets anders is dan een aangename geur verspreiden om het specifieke product te verkopen. Wordt deze methode goed ingezet in een ruimte waar dergelijke producten verkocht worden, kan geurverspreiding de verkoop versterken. Je moet daarbij de geur uitkiezen die de identiteit van het merk versterkt. Het is ook belangrijk dat je ervoor zorgt dat de juiste doelgroep wordt bereikt. De geur moet zodanig worden gebruikt dat andere aspecten, waardoor onze zintuigen normaal worden geprikkeld zoals: licht, geluid en de opzet van de winkel, minder aandacht krijgen.

Totaalplaatje is essentieel

Bij het verspreiden van de heerlijke geur zal alles in overeenstemming moeten zijn. Ook de verlichting en vriendelijk personeel zijn heel belangrijk. Zorg ook voor uitnodigende muziek. Wanneer de muziek te hard staat, wordt zo’n winkel vaak snel voorbijgelopen. Daarom moet bij de heerlijke geur ook worden gezorgd voor aangename muziek en zwoele verlichting, afhankelijk van de geur. Door de eenvoudige manier om het product aan de man te brengen, zijn de kosten van geurmarketing zo laag.

Waarvoor dient geurmarketing?

Geurmarketing, dus het verspreiden van de geur, moet bijdragen aan de verkoop van het product wat zo heerlijk ruikt. Je hoeft er verder in principe niet veel aan te doen. Daarom zijn de kosten van geurmarketing ook ze laag. De mensen moeten gemakkelijk de winkel binnenkomen en langer blijven rondhangen, omdat er zo’n heerlijke geur wordt verspreid. De geur moet ervoor zorgen dat de mensen in de winkel langer wachten, totdat een winkelverkoper komt helpen. Ook zijn klanten eerder geneigd terug te komen, omdat er zo’n heerlijk geur hangt.

Van winkel tot showroom

Geurmarketing is een methode om producten op een voordelige manier aan de man te brengen. In principe hoef je geen reclame te maken voor het product, omdat het zichzelf door de heerlijke geur verkoopt. Geurmarketing wordt ook toegepast in bijvoorbeeld kledingwinkels, reisbureaus, showrooms van keukens en auto’s. Ook hotels en restaurants werken met geurverspreiding. Dat doen ze om de onprettige geuren te verbloemen en om klanten terug te laten keren.

Geurverspreiding

De geur die in een ruimte verspreid wordt, moet bij klanten de aandacht trekken voor het specifieke product dat zo heerlijk ruikt. Dat wordt vooral in winkels gedaan waar een dergelijk product verkocht wordt. Op andere plaatsen wordt een lekkere geur verspreiding toegepast om de klanten gemakkelijker te laten terugkeren. Ook dient het om een klant tot rust te brengen, zodat ze zichzelf meer de tijd geven om lekker in een winkel te blijven rondkijken.

Slimme geurmarketing doet wonderen

Ook zal de geur verspreiding worden gebruikt rondom bepaalde perioden in een jaar. Je kunt daarbij denken aan impulsaankopen zoals rondom Sinterklaas of het verkopen van chocolade eitjes rond de paasdagen. Op zo’n moment moet je ervan uitgaan dat ruiken aan eten doet denken. Zo zal een bakker een lekkere geur toepassen in zijn winkel waar brood en koekjes worden verkocht. Een makelaar zal bij een verkoop van een woning zorgen dat er een heerlijke geur in de woning hangt. Je kunt daarbij denken aan de geur van koffie en gebak. De kosten van geurmarketing zijn zeer gering.

Geurmarketing prikkelt je zintuigen

Met geurmarketing worden al je zintuigen geprikkeld. Je kunt daarbij denken aan ruiken, proeven, horen, voelen en kijken. Door de juiste manier van geurmarketing toe te passen zal je meer aandacht krijgen van je klanten. Je moet ervan uitgaan dat 75% van onze emoties worden opgewekt door het ruiken. Daarom is geurmarketing zo belangrijk en toch ook goedkoop. De kosten van de geurmarketing zijn op deze manier erg laag.
0 comments on Kosten Geurmarketing

Post a comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.