De term geurmarketing klinkt mysterieus, maar hangt letterlijk overal om ons heen. Het imago, de stijl en de sfeer die een winkel uitstraalt hebben namelijk met veel meer te maken dan enkel de inrichting van het interieur; onze zintuigen zijn op onderbewust niveau constant aan het werk om elke sensoriële indruk op te nemen. Het gebruik van een geurmachine kan hierbij essentieel zijn. De enige juiste manier volgens ons is de geur verspreiden met koude verneveling. Onze geurmachines zijn daarom 100% geschikt voor de geurmarketing:
Geurmachines
Zes unieke geurmachines! Op zoek naar iets anders? Laat het ons weten! Naam Bereik Verbruik Extra Geschikt voor Aromafles (excl) Prijs (excl) Scent E2 10 m2 0,02 ml/uur Testmachine inclusief 2 geuren, oplaadbaar Kleine ruimte 10 ml € 99,00 Scent E1 40 m2 0,04 ml/uur APP
Batterij en USBThuis, Kantoor, Winkel, Hotelkamer etc. 100 ml € 149,00 Scent E10 80 m2 0,07 ml/uur APP Thuis, Kantoor, Winkel, Hotelkamer, Lobby, Ontvangsthal, 120 ml € 349,00 Scent E100 400 m2 0,3 ml/uur APP, aliminium Grote ruimtes 1000 ml € 499,00 Scent E200 800 m2 0,2 ml/uur Geschikt voor Airco Grote ruimtes 850 ml € 499,00 Scent E1000 1660 m2 0,4 ml/uur Geschikt voor Airco Zeer grote ruimtes 2 keer 2500 ml € 999,00
Geur als marketingtool
In het kort: geurmarketing is een marketingtool die ingezet kan worden om het imago en de beleving van uw winkel, merk of product te versterken. Geur wordt daarbij ingezet om positieve emoties op te roepen in uw klanten, waardoor zij onbewust deze positieve geuremoties zullen associëren met uw merk. De juiste geurbeleving, die bij uw merk en zijn imago past, zorgt ervoor dat dat zorgvuldig uitgekozen imago geloofwaardiger en daarmee aantrekkelijker over zal komen. Wanneer mensen uw merk met de juiste emotie koppelen, zullen ze ongetwijfeld sneller terugkomen om die emotie opnieuw te ervaren.
Waarom geurmarketing?
Geurmarketing is de kers op de taart van uw merkbeleving. Dat is precies waarom geurmarketing zo belangrijk is in iedere omgeving waar u potentiële klanten verwelkomt. Meer dan drie kwart van de marketing focust zich tegenwoordig op het zintuig dat we het meest bewust gebruiken: het zicht. Dat is zonde, omdat juist het onderbewustzijn zorgt voor de sterkste associaties. U herkent het misschien ook wel: de geur van het pasgemaaide gras in de tuin van uw ouders is waarschijnlijk een stuk beter blijven hangen dan de herinnering van hoe die tuin er nou daadwerkelijk écht uitzag.
Je onderbewustzijn
Door in te haken op het onderbewustzijn van uw klanten met een positieve geurervaring, wint u klanten voor het leven. Het subtiele en consistente gebruik van een geur die bij uw merkimago past, zorgt er namelijk voor dat dat imago geloofwaardig overkomt en op iedere mogelijke manier door uw klanten opgenomen wordt.
Hoe werkt geurmarketing?
Om te weten wat geurmarketing is moet je weten hoe het werkt. Geurmarketing maakt deel van de sensoriële marketing: marketing die gebruik maakt van de kracht van onze zintuigen. Het grootste deel van de sensoriële marketing houdt zich bezig met het zicht. Kleuren, vormen en patronen worden ingezet om het onderbewustzijn van klanten te stimuleren.
Sensoriële marketing
Ook herkent u hoogstwaarschijnlijk de werking van sensoriële marketing die zich bezig houdt met het gehoor, in de vorm van muziek die afgespeeld wordt in winkels. De werking van het reukvermogen is een stuk minder immediaat en daarmee mysterieuzer; het reukvermogen is echter het zintuig dat het sterkst in verband staat met onze emoties!
Kies de juiste geur
Daarom wekt u door een gericht en zorgvuldig gebruik van de juiste geuren een emotionele reactie op in uw klant. Samen met een geurexpert zoekt u de juiste geuren voor uw merk uit. Deze geuren behoren positieve aromatherapeutische eigenschappen te bevatten om de klant op zijn of haar gemak te laten voelen, maar dienen ook uw merkimago te versterken. Als uw merkimago stoer en zelfverzekerd is, kiest u uiteraard geen al te zoet parfum aan voor in uw winkel, net zoals u geen wc-verfrisser zou gebruiken om uw woonkamer een fijne sfeer te geven!
Kies jouw unieke aroma
De geur is essentieel! Maar het verspreiden van geur op een professionele manier, is natuurlijk net zo belangrijk. Onze geurmachines werken met de koude verneveling. Dit is de enige juiste manier om de geur op een goede en zuinige manier te verspreiden. Hiervoor hebben we speciale aroma’s laten ontwikkelen.
Top Aroma's
Naam Doel Plek Prijs 200 ml CYPRUS Rustgevend en activerend Thuis, school, kantoor, kleedkamer € 39,00 FOCUS Concentratie Thuis, school, kantoor, laboratorium, studieplekken € 39,00 FRESH Positief gevoel Thuis, school, kantoor, medische plekken € 39,00 ELEGANT Warm, positief gevoel Thuis, school, kantoor, kinderdagverblijf € 39,00
Door middel van professionele geurmachines wordt precies de juiste hoeveelheid geur in uw omgeving verspreid om de geurervaring optimaal te maken. Geurmarketing is subtiel; dat is wat het zo efficiënt maakt.
Geurmarketing maakt uw merk compleet
Wat is geurmarketing? Wij hopen u een beeld te hebben gegeven van wat geurmarketing precies is en hoe u de kracht van het reukvermogen kunt inzetten voor de versterking van uw merkimago. Geurmarketing is de weg naar een optimale relatie met klanten. Geurmarketing hoort bij de sensoriële marketing, geurbeleving is hierbij essentieel. Geurmarketing optimaliseert de klantbeleving en merkbeleving, maar wordt ook gebruikt in (zorg)instellingen en praktijkruimten. Het welbevinden van de mens wordt beter door de geurmarketing.
0 comments on Wat is geurmarketing?